ΤΟ ΠΙΘΑΡΙ ΤΗΣ ΠΑΝΔΩΡΑΣ












Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2013

ΣΩΚΡΑΤΗΣ,ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΩΣ ΤΟ ΚΩΝΕΙΟ


ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΛΕΝΕ ΜΟΝΟΘΕΙΣΤΗ ΤΟΝ ΣΩΚΡΑΤΗ,ΑΣ ΔΟΥΝ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΚΙ ΑΣ ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ ΞΑΝΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ: Γιατί σαφέστατα, αν σας έπειθα και σας βίαζα με παρακάλια να παραβείτε τον όρκο σας, θα σας δίδασκα να μην πιστεύετε στην ύπαρξη των θεών και, πράγματι, με την απολογία μου θα επέρριπτα ο ίδιος στον εαυτό μου την κατηγορία ότι δεν πιστεύω στους θεούς. Αλλά αυτό πολύ απέχει από την αλήθεια. Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ Ω φίλε(αγαπητέ) ΠΑΝ (Δημιουργέ που έχεις φτιάξει το ΠΑΝ), και σεις άλλοι θεοί, όσοι λατρεύεστε εδώ , κάνε τε με να γίνω ωραίος εσωτερικά(στην ψυχή). Τα δε υλικά αγαθά, όσα έχω, κάντε τα να βρίσκονται σε αρμονική σχέση με τις ιδέες μου. Να νομίζω πλούσιο μόνο το σοφό, και να έχω τόση περιουσία, όση θα ήταν αρκετή να έχει και να ανέχεται, όχι άλλος άνθρωπος αλλά ο σώφρων. Πλάτων (Φαίδρος, 279 B-C)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου