ΤΟ ΠΙΘΑΡΙ ΤΗΣ ΠΑΝΔΩΡΑΣ












Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2012

«Καίγονται» τα νοικοκυριά


ΠΑΝΩ 30% ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ, ΑΝΑΤΙΜΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΕΗ ΚΑΙ ΣΕΝΑΡΙΑ ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΥΓΡΑΕΡΙΟ ΚΙΝΗΣΗΣ

«Καίγονται» τα νοικοκυρια 

* «Μάχες» σε πολυκατοικίες για καυστήρες και αποθεματικά

ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ

Σε ανακοίνωσή της στα μέσα του περασμένου καλοκαιριού, η διοίκηση της ΕΠΑ Θεσσαλίας είχε εκτιμήσει πως η τιμή του φυσικού αερίου δεν θα ξεπεράσει τα 0,85-0,90 ευρώ ανά κυβικό μέτρο, μέχρι τον Οκτώβριο. Με βάση τον τιμοκατάλογο που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα της εταιρίας, όπου υπάρχουν τιμές μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2012, οι τιμές παρέμειναν περίπου στα επίπεδα του περασμένου Ιουλίου –δηλαδή βρέθηκαν στα περίπου 0,70 λεπτά ανά κυβικό μέτρο (Τ2, τιμή χωρίς ΦΠΑ 13%, ΕΦΚ και Ειδικό Τέλος), παρουσιάζοντας πολύ οριακή αύξηση κατά τον Αύγουστο. Απομένει να φανεί πώς θα διαμορφωθούν για τον Οκτώβριο, αλλά και τους επόμενους μήνες. Παρ’ όλα αυτά, το καύσιμο παραμένει πολύ πιο ανταγωνιστικό σε σχέση με το πετρέλαιο θέρμανσης.
ΣΤΟ ΡΕΥΜΑ
Υπενθυμίζεται ότι από τις αρχές Αυγούστου έχει αυξηθεί το Ειδικό Τέλος υπέρ ΑΠΕ σε όλες τις κατηγορίες τιμολογίων ρεύματος της ΔΕΗ –αν και η τελική επιβάρυνση των νοικοκυριών είναι πολύ μικρή, στη βάση της τετραμηνιαίας μέτρησης. Ωστόσο, η διοίκηση της εταιρίας επανέρχεται με το αίτημα για την πλήρη απελευθέρωση των τιμολογίων του ηλεκτρικού ρεύματος, σε όλες τις κατηγορίες πελατών της –με εξαίρεση τις ευπαθείς ομάδες πληθυσμού- το αργότερο ως τον Ιούνιο του 2013, με πρόταση που κατέθεσε στη ΡΑΕ. Με τα ισχύοντα δεδομένα για την εγχώρια αγορά ηλεκτρικού ρεύματος, αυτό θα σημάνει μια αύξηση, ιδίως στα τιμολόγια οικιακών καταναλώσεων, της τάξης του 25%-30%, καθώς κομβικό σημείο στην πρόταση της ΔΕΗ είναι τα τιμολόγια να αντικατοπτρίζουν το πλήρες κόστος παραγωγής και προμήθειας.
«ΠΑΓΩΣΑΝ»
Στο μεταξύ, «μαχαίρι» έπεσε στις μετατροπές των συστημάτων των οχημάτων, ώστε να κινούνται με υγραέριο και όχι πετρέλαιο κίνησης ή βενζίνη την τελευταία εβδομάδα, με τους εκπροσώπους του χώρου να κάνουν λόγο για τεράστια ζημιά που έχει προκαλέσει η φημολογία για τεράστιες ανατιμήσεις. Υπενθυμίζεται ότι ανάμεσα στα μέτρα που βρίσκονται επί τάπητος στο κυβερνητικό επιτελείο, για την προσπόριση περισσότερων εσόδων, τέθηκε και το θέμα της αύξησης του ΕΦΚ που επιβάλλεται στο υγραέριο, από τα 200 ευρώ/μετρικό τόνο (περίπου 1.750 λίτρα) σε 330 ευρώ/μετρικό τόνο υγραερίου. Σε περίπτωση που ληφθεί η απόφαση για μια τέτοια αύξηση, αυτό σημαίνει ότι η μεν αύξηση του φόρου είναι της τάξης του 65%, η δε τελική επιβάρυνση για τους καταναλωτές θα είναι της τάξης του 10%-12% ή 8 – 9 λεπτών σε κάθε λίτρο. Αν λάβουμε τη μέση τιμή στον νομό Λάρισας, που διαμορφώθηκε μέσα στην περασμένη εβδομάδα στα περίπου 0,85 ευρώ ανά λίτρο υγραερίου, τυχόν αύξηση του ΕΦΚ σημαίνει τελική τιμή περίπου στα 0,95 ευρώ ανά λίτρο.
Να σημειωθεί ότι οι εγχώριες τιμές του υγραερίου σημείωσαν τις τελευταίες δύο ημέρες υποχώρηση, ωστόσο η μεγαλύτερη ανησυχία των καταναλωτών είναι να μην ξεπεραστεί το «ψυχολογικό» όριο της τιμής του 1 ευρώ ανά λίτρο. Βεβαίως, και πάλι οι τιμές του υγραερίου θα είναι πολύ πιο χαμηλές από τις βενζίνες και ίσως από το πετρέλαιο κίνησης (αν και τα πετρελαιοκίνητα «κερδίζουν» στα χιλιόμετρα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Συλλόγου Ιδιοκτητών Συνεργείων Οχημάτων, πλέον περίπου το 7%-10% των οχημάτων που κυκλοφορούν στη Λάρισα κινούνται με υγραέριο –και η αύξηση ήταν ραγδαία, μέχρι τη «διαρροή» για αύξηση του ΕΦΚ. Τα πρατήρια του νομού που εφοδιάζουν τα οχήματα με υγραέριο είναι αυτή τη στιγμή οκτώ στη Λάρισα, ενώ ο αριθμός των συνεργείων που αναλαμβάνουν μετατροπές είναι περίπου 25.
πηγη"Εφημεριδα Ελευθερια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου